Teknik Bilgi

featured project

Bant uçları açılı olarak kesilir. Bant genişliğinin 0,3 ile çapının 16˚- 40˚ açı oluşturulur. Ufak çaplı tamburdan – geçen bantlar için daha dar açılar tavsiye edilir.


featured project

Katlar bez mukavemetine göre boylarda açılır. En üst kat bezden 30mm içerisinden kaplama kaldırılır. En alt bezden de 50mm dışarı kaplama kalacak şekilde bez kaldırılır.


featured project

Tel fırça veya spiral taşı ile üst katlamanın bez ile birleştiği yerdeki keskin kenar 45˚ lik açı yapacak şekilde aşındırılır.


featured project

Eklemeye hazırlanan her ili yüzeye sertleştirici ve karıştırılmış soğuk vulkanize yapıştırıcı sürülür. Yapıştırıcının tekstil içine iyice nüfuz etmesi sağlanmalıdır. Karışımı tatbik ederken fırça dönüş istikametinde kuvvetlice bastırılmalı ve ek yüzeyde yekpare bir tabaka meydana getirilmelidir. Karışımın iyi yayılması şarttır. Aksi halde meydana gelen kabarcıklar tamamen kurumazlar. Sürülecek her tabakanın iyice kurumasını beklemek gerekmektedir. Yaklaşık bir iki saat kuruması beklemek gerekmektedir. Kuruma süresinde ışınlı veya üfleyici alet kullanılması tavsiye edilmez.

featured project

Ekin her iki yakasının aynı anda kurumasını sağlamak için, son tabakanın iki monitör tarafından 2 kısma aynı anda sürülmesi tavsiye edilir. Lastik yüzeyler yapıştırıcı sıvanmış tekstil satıhtan daha çabuk kurur. Bu nedenle son tekstil tabakası kurumadan önce bu kısımlara hafif bir tabaka sürmek gerekir. Ekin iki kısmının birleştirmesinde tüm katların uç uca getirilmesine dikkat edilmelidir.

featured project

Birleştirilme çok dikkatli yapılmalıdır. Çünkü sıcak vulkanizasyonun aksine sonradan bir ayarlama mümkün değildir. Zira yapıştırma için çok önemli olan yapıştırma zarı zedelenmiş olur. Her hangi bir nedenle birleştirme düzgün olmaz ve kaldırma gerekirse yeniden ince bir tabaka karışım sürülerek kuruması beklenmelidir. Kesit resimde görüldüğü gibi alt ve üst düzeyde lastik çıkıntılar oluşacaktır.

featured project

Yapışmış kısımlar bir merdane ile iyice merdanelenmelidir. Merdaneleme yönü ortadan kenara doğru olmalıdır. (havanın kenardan çıkması için)

featured project

Son olarak ek birleşme yeri daha kuvvetli birleşme yeri boyunca merdanelenir.

featured project

Keskin bir bıçakla lastik fazlası dikkatlice kesilerek alınır. Eğer boşlukların olduğu gözlenirse, lastik tozu ile soğuk yapıştırmanın karıştırılması sonucu elde edilen macun uygulanarak doldurulur. Bant işletmeye alınana kadar ek yeri üzerine sabit bir ağırlık konulursa daha iyi olur. Yapışma zamanla artar. En erken 2 saatte bandı devreye almak gerekir. Bandı tam kapasite çalıştırmak için 4-6 saat beklemek gerekir.